Стандарти освіти –
складові державної норми освіченості
На Миколаївщині на базі Новобузького освітнього округу №2 (опорний заклад Новобузька ЗОШ І-ІІІ ступенів №1) 15 квітня 2014 року районним методичним кабінетом проведено практичний ФОКУС – семінар заступників директорів з навчально-виховної роботи.
Тема семінару «Аналіз продуктивності початкового етапу впровадження державних стандартів освіти». В ході заходу заступники директорів відвідали інноваційну майстерню педагогів Молінської Л.Ю., Мушинської І.М., Гаркуші З.М., та пройшли онлайн-тестування на знання змісту стандартів під керівництвом Охремчук Н.М. та отримали відповідні сертифікати.
Учасники семінару під керівництвом адміністратора Манжос Л.В. та з допомогою модераторів Трофименко А.В., Ліфантьєвої Н.М. та Бурдейної С.В. прийняли участь у засіданні фокус-групи по вирішенню проблемних питань та окресленню переваг і результативності впровадження Державних стандартів початкової та базової загальної середньої освіти.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
12 вересня 2013 року на базі РМКв актовій залі Новобузької міської ради відбулося засідання школи професійного зростання для молодих вчителів природничих дисциплін та вчителів , які працюють не за фахом . На засіданні були присутні методисти РМК Білько С.Д. , Чеботарьов С.А. керівник ШПЗ вчитель Новодмитрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Стариковська О.Г., голова РМО вчителів географії та економіки Мартиновим А.А. , ведучий вчитель хімії Леонова В.М. та 9 вчителів з 9 шкіл району .
В ході роботи Стариковська Олена Георгіївна розповіла про впровадження Державного стандарту основної школи , також звернула увагу на адаптацію учнів 5 класу до нових для них умов .
Методисти РМК Білько С.Д. та Чеботарьов С.А. акцентували увагу на необхідності врахування в роботі діючих інструктивно-методичних рекомендацій з біології , географії , економіки , екології , природознавства та хімії . Про особливості ведення документації вчителями , в т.ч. календарно-тематичного планування , ведення класних журналів , ознайомили з навчально-методичним забезпеченням та ін. з біології., екології та природознавства розповіла Стариковська О.Г. , з географії та економіки– Мартинович А.А , з хімії – Леонова В.М. Також вчителі
Молоді педагоги мали можливість задати питання , які їх найбільше цікавлять та хвилюють . В ході невимушеної бесіди вони дізнались у досвідчених колег , як правильно оформити записи в «Журналах інструктажів з техніки безпеки» , практичні , лабораторні та контрольні роботи , як працювати з контурними картами і т.п.
Наприкінці зустрічі молоді колеги отримали домашнє завдання : опрацювати Державні стандарти основної школи та Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів .
Методисти РМК С.Д.Білько , Чеботароьов С.А.
* * * * * * * * * * * * * *
На базі Новобузької ЗОШ І-ІІІ ступенів №7 відбулося засідання районного методичного об'єднання вчителів біології. Тема семінару: "Роль проблемно-пошукової, науково-практичної та експериментальної роботи учнів на уроках біології".
В рамках семінару вчителі відвідали урок біології у 8-А класі на тему "Зовнішня та внутрішня будова кісткових риб", який на високому науковому , методичному та організаційному рівні провів вчитель Жеребцов Сергій Володимирович.
З метою розвитку та підвищення експериментальних, дослідницьких навичок школярів були розглянуті теоретичні питання: лабораторні та практичні роботи на уроках біології, як шлях до особистісного зростання учнів, роль дослідницьких робіт учнів у розкритті творчого потенціалу та розвиток емоційного сприйняття навчального матеріалу як джерело мотивації вивчення біології.
Досвідом роботи та своїми творчими наробками поділились з колегами вчителі біології Суровцева О.І. (Червонобаштанська ЗОШ І-ІІІ ступенів), Корнійчук У.П. (Софіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів), Білик В.І. (Першотравнева ЗОШ І-ІІ ступенів), Мартинович А.А. (Новобузька ЗОШ І-ІІІ ступенів №10), Бондар Т.А. (Новобузька ЗОШ І-ІІІ ступенів №7).
Учасники семінару дійшли висновку, що проблемно-пошукова, науково-практична робота учнів на уроках - це вища форма самоосвітньої діяльності учнів, а формування дослідницьких умінь у школярів - процес складний і довготривалий.
Коментарi